søndag 4. september 2011

Oppdatering Ophelia + helgens utstillinger

Igår gikk dagen med til å sove, sove, og sove for Ophelia. Siden Kaj og Bali var borte i 9 timer, fikk vi virkelig slappet godt av, og det tror jeg hun trengte. Hun ville fremdeles ikke ha noe med Bali å gjøre når de kom hjem, og det respekterte Bali heldigvis.

Idag skulle jeg egentlig stille ut Ronja til Britt, men jeg måtte bli hjemme med Offe. Kaj og Bali dro hjemme ifra 08.30, så jeg og Offe sov ett par timer til. Jeg gikk på badet mens Ophelia ble liggende igjen under dyna. Da jeg kom tilbake løftet jeg på dyna og sa "god morgen lille venn", og da spratt hun ut av dyna, og ga meg mange suss! Jippi tenkte jeg, nå har hun blitt bedre over natten :)

Vi gikk på kjøkkenet, og hun fikk smertestillende. Så måtte jeg bake antibiotikaen inn i litt Oreo-kake, og hun spiste alle 3 bitene helt greit :) Jeg fikk i henne ca. 3 t-skjeer vom, og ett par dråper vann fra en sprøyte. Vi gikk ut og tisset, og pusekatten kom. Da ble Offe glad! Logret og tasset inn sammen med katten :) Jeg ser tydelige tegn på at hun føler seg piggere, selv om hun blir veldig fort sliten, og bare vil sove. Nå har hun sovet siden klokken 11 idag, og kommer nok til å sove resten av dagen også. Det er litt vanskelig å si om hun har blitt bedre ettersom hun bare sover, men de å øyeblikkene hun har vært våken, har det sett lovende ut :) Hevelsen er snart helt nede også, det er bra.

Om kort tid kommer Kaj og Bali hjem, så da får vi se hvordan hun tar imot Bali. I morgen (herregud!) kommer Nitro! Jeg har ikke klart å tenke så mye på det denne helgen pga Offeloff, men det kribler ganske greit i magen når jeg tenker på at han er her i morgen kveld ;) Siden Kaj drar klokken 09.00 i morgen tidlig skal jeg på jobb alene. Vi har fått flyttet de mest gale hundene til en annen dag, så jeg har bare 4 rolige hunder i morgen. Det skal jeg nok klare ;) Jeg skal levere Ophelia hos min far før jeg drar på jobb hvis hun ikke orker å være med.


Slik ser jeg ut idag







Og over til noe annet, helgens utstilling på Drammen Travbane! Kaj og Bali har virkelig gjort en god jobb. Igår ble Bali 2. beste tispe med sitt 5. cert, og idag ble hun BIM med sitt 6. cert!! :D :D
DET er verdens fineste Bali det ;)

Kritikken fra lørdagen lød som følger:

"Strong female, nice head, straight back, deep bright chest, very good angulations, very good movement"

Og fra søndagen:

"Exellent type, Correct head and expression. Good neck + topline. Limit in size. Good angulation,  correct movement, exellent coat"

Her er den gale hunden som gjør det så bra ;)




3 kommentarer:

  1. Godt å høre at det går bedre med lille Ophelia:) Vi har ventet spent på en oppdatering:) Masse gratulasjoner til fineste Bali! Kjempegøy! Lykke til med babyen i morgen. Tenker det blir spennende:)

    SvarSlett
  2. Hei!

    Godt å høre at hun virker bedre!
    Gratulerer så mye med Bali, gøy å se henne igår. Vakre jenta.

    Birgitta

    SvarSlett
  3. Grattis med flotte resultater! Tvi tvi til neste helg. Vi treffes sikkert, vi skal også stille. Godt å høre at Ophelia viser bedring!

    SvarSlett