fredag 16. september 2011

Ophelia syk igjen! Bali tar over som lekekompis.

På`n igjen. Inatt våknet vi av at Ophelia var veldig urolig, og holdt på nede på gulvet. Når jeg skrudde på lyset så jeg at hun hadde gått på do inne. Hun ville ut, så jeg slapp henne ut i hagen. Der gjorde hun det hun måtte, før vi gikk inn igjen. Tilbake i sengen satt hun og så veldig stakkarslig ut. Hun skalv veldig, og ville ikke ligge under dyna som vanlig. Plutselig begynte hun å lage rare stønnelyder med korte mellomrom, og vi kunne se magen hennes trekke seg sammen i skikkelige kramper. Hver gang hun fikk krampe stønnet hun akkurat som at lufta ble presset ut av henne. Det var ca 5 sekunder mellom hver krampe, og når det ikke ble noe bedre etter 30 min, ringte vi veterinærvakta.

Jeg kom på at jeg hadde spist en kroneis på kvelden, og at jeg bare fant ett par biter av papiret revet opp i hundesenga. Hadde ikke tenkt over hvor lite papir jeg faktisk fant før nå.. Offe pleier og stjele ting fra bordet, og får hun tak i papir eller lignende river hun det i filler. Men nå må hun ha spist opp nesten hele papiret! veterinæren sa at det mest sannsynlig kom ut av seg selv, og at papir ikke var noe farlig å spise, selv om det ikke var noe gunstig. Så vi fikk beskjed om å se det ann til morgenen. Klokken 07.30 stod vi opp, for Offe hadde ikke blitt noe bedre. Krampene var heldigvis borte, men hun så veldig syk ut, krummet ryggen og halen mellom bena. Vi ringte og bestilte time hos veterinæren, og dro dit. Hun ble grundig undersøkt, og veterinæren konkluderte med at det ikke var noe farlig siden krampene hadde sluttet. Derfor skulle vi bare se det ann, og ble det ikke bedre eller verre til i morgen måtte vi komme tilbake.

Hele dagen har hun vært helt lik; sitter bare i sofaen og skjelver med øynene igjen. Når vi tar henne på fanget virker det som at hun blir litt roligere, og klarer å slumre litt. Hun begynte å bli dehydrert, og jeg fryktet for at hun måtte legges inn igjen.. Men vi klarte å få i henne ganske mye vann, og nå ligger hun og Kaj og sover på soverommet. Kaj ringte også til en annen veterinær bare for å høre hva de mente, og de sa så og si det samme. Greit å dobbeltsjekke ;)

Det er så trist å se at hun har det så vondt uten at jeg kan gjøre noe som helst! Har veldig lyst til å gi henne smertestillende som vi har igjen fra forrige uke, men da kan evt. nye symptomer bli borte og ikke oppdages, så hun kan ikke få det heller. Nå får vi bare krysse fingrene for at hun blir bedre utover kvelden og natta, så får vi se hva vi må gjøre i morgen. Syntes det er rart at hun kan bli så dårlig av å spise papir, men det må ha vært pga mengden stakkars :(

Slik ser hun ut nå, ser ikke akkurat frisk ut?




Nitro syntes det er kjedelig når Offe ikke vil være med å leke, så da har han tatt til takke med Bali.







Veide Nitro hos dyrlegen idag, han veier 2.9 kilo. Han har altså gått opp 500 gram på nesten 2 uker :)

3 kommentarer:

  1. Man blir så urolig i sjelen av slikt, vet akkurat hvordan det er.
    God bedring til lille Offemor.

    Klem fra Birgitta som tenker på dere

    SvarSlett
  2. Får helt vondt av dere. Det er jo noe hele tiden. Synes dere virker så rolige likevel. Jeg hadde flippet hadde noe sånt skjedd om natten en helg. Ønsker Offe god bedring. Hang in there.
    Lille Nitro er så herlig :)

    SvarSlett
  3. Tro meg, vi er nok ikke så rolige som det virker som, prøver nok bare å få litt avstand til alt.. Sist en av hundene våre var dårlige og ikke fikk noen ordentlig diagnose, gikk det jo galt. Og det sitter nok litt igjen i oss dessverre.. Bali legger godt merke til at hun har blitt litt oversett de siste dagene pga Offe, og vi prøver jo så godt vi kan og ikke "glemme" henne oppi det hele.

    SvarSlett