onsdag 14. september 2011

Noen nye bilder av Nitro

Nå har vi hatt Nitro i 9 dager, tiden bare flyr!

Han blir bare tryggere og tryggere, en skikkelig røver ;) Han er en skikkelig biteunge, henger i bena på deg, og løper imellom bena på deg hele tiden slik at man nesten snubler. Han er flink til å tisse ut, men like flink til det inne, hehe ;) Han sover fra vi legger oss til vi står opp om morgenen, noe som kan bli i 09-10-tiden *plystre*

Han elsker å leke med Ophelia, og han knurrer og bjeffer masse under lek. Han kan sitte å se på at Bali og Offe leker samtidig som han bare sitter der og bjeffer :P raringen min. Han begynner å kunne navnet sitt nå, og kommer alltid når jeg roper på han. Når vi har vært ute og tisset og vi kommer inn igjen, snur han seg rundt og titter på meg, logrer skikkelig med halen sin og vil ha kos. Akkurat som han sier "var jeg flink nå mamma?".

Han er ett skikkelig matvrak, her kan vi ikke fore Ophelia i fred og ro slik som før nei ;) Jeg må holde han på fanget mens Offe får maten sin (vom som han syntes er helt fantastisk!), og da piper han og prøver å komme seg løs. Det er jo SÅÅ dårlig gjort at hun får slik nam-mat, men ikke jeg!

Han har vært med på mye allerede, men har ikke sett noen grunn til å begrense dette da han er så utrolig trygg i alle settinger. Han har vært med på utstilling, gårdshundtreff, besøk hos min familie, og han har vært med på jobb en dag. Da hadde vi bare en 12 uker gammel dachs, så det var ikke så voldsomme greier. Det får han vente med til han blir litt større ;)


Idag har han vært med Kaj opp til en kompis og hilst på barna hans. Den eldste er 2 år, og den hadde gått rundt ute på gårdsplassen med en leke-gressklipper. Den bråkte veldig mye, men det syntes Nitro bare var morsomt. Hoppet rundt og skulle ta den han ;) samme med støvsugeren her hjemme. Han bare sitter og glor på støvsugeren, og når jeg skal støvsuge der han sitter, må jeg løfte han bort fordi han bare sitter der uten å flytte på seg :P  Han raser jo ned ting fra nattbordet, stuebordet, hjørnebordet osv. Det bråker og jeg forventer en valp som skvetter unna. Men Nitro? Neida, han bare står å ser dumt på tingen som falt ned han <3


Fra og med neste uke skal jeg begynne med klikkertrening sammen med han, det blir spennende å se om han lærer så fort som Bali. Offe er litt tregere på det området, hehe. Vi har allerede begynt å trene å være på bord, og han står støtt som ett fjell. Bare står der og lar seg ta og knas på, det er bra :) Nå kan vi snart la besøkende gjøre det samme slik at han blir like trygg på andre enn bare meg og Kaj.












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar