fredag 4. mars 2011

Zorro på besøk

Zorro kom til oss i går morges, og skal være her til Søndagen. Jentene ble kjempeglade når de hørte at Zorro hadde kommet! Det var ett par timer med leking og herjing de første timene, Offe og Zorro driver med rundetider rundt stuebordet ;P Zorro syntes også det er veldig fint å være her, 2 damer for seg selv a gitt! Han er forelsket i Bali og førter masse med henne; Sleiker henne i hele ansiktet, logrer med hele kroppen mens han kryper på gulvet :P Goingen. Han syntes også det er SÅ gøy når katten kommer inn i rommet, han er jo så kuul! Han løper rett bort til katten, logrer som en gal og sleiker katten i ansiktet. Drikker vann sammen gjør de og ;)

Utpå dagen tok jeg med meg valpene ut på sosialiseringstur sammen med min mor. Vi gikk først en 45 minutters tur hvor vi møtte på masse mennesker og noen hunder. Vi går jo nesten aldri i bånd på fortauet slik som idag, så Offe syntes det er veldig spennende med mennesker. Så vi trener litt på at hun skal fokusere på meg og ikke menneskene vi møter på tur. Det går faktisk veldig bra så lenge jeg har godbiter ;) Samme "problemet" med huunder, de er jo så interessante! Men vi passerte 3-4 hunder uten noe problem, fokuset var på meg, jippi!

Etter turen gikk vi bort på posten da jeg skulle hente ett nytt internett-modem. Mamma stod ute med hundene, og Zorro syntes det var greit så lenge han fikk godbiter ;) Når jeg kom ut igjen gikk vi bort til senteret hvor mamma skulle innom apoteket. Jeg satte meg på en benk utenfor inngangen hvor det går mye folk inn og ut. Selvfølgelig var det noen som kom bort og ville hilse på de nusselige hundene i sine fine gensere, så der fikk vi masse gratis trening :) Zorro er litt mer forsiktig enn Ophelia, men han kom seg bra utover han også.

Deretter gikk vi hjem med to slitne valper som hadde fått masse inntrykk. Burde absolutt bli flinkere til å ta en tur i ny og ne inn i "sentrum" slik at hun blir vant til slike miljøer også, og ikke bare skog og mark ;) Men Ophelia tar alt med knusende ro, så det er veldig bra! Resten av dagen gikk med på mer leking og soving. Selvfølgelig fikk Zorro lov til å sove i sengen sammen med Ophelia, og jeg hadde en valp nede ved beina, og en ved magen. Fikk ikke rørt meg så mye den natten akkurat :P

Ett bilde av valpene tatt med mobilen. Her er vi på togstasjonen

Idag har vi vært på fredagstur, og endelig begynner det å bli litt mildere! Da er det så mye koseligere å gå, så idag var vi mange. Ca 15 hunder tror jeg vi var, og mange mennesker. Zorro syntes det var litt vel mange hunder på engang, så han gikk for det meste i beina mine, men ble litt tøffere utover turen og løp litt med Ophelia innimellom :) Deretter var det rett hjem til sofaen og VM ;)

I morgen skal vi prøve å ta oss en tur ut i skogen og grille sammen med moren til Kaj. Håper på bra vær :)

5 kommentarer:

  1. Høres ut som dere koser dere :)
    Så søte de er ;)

    SvarSlett
  2. Lille Zorro syntes alt går an bare han vet hvor bena til Kai og Kristine er! Han har så søte ører. Lille Offeloffe tripper avsted! Nå skal jeg bla litt i bloggen din å se på Opelia når hun var liten.
    God helg!

    Birgitta

    SvarSlett
  3. Hihi, Zorro har veldig søte ører ja!
    jeg satt og så på bilder av Ophelia når hun var pitteliten her om dagen selv, fysj hvor stor hun har blitt! Og så rar hun så ut når hun var liten <3

    SvarSlett
  4. Så koselig <33
    Zorro har veldig morsome ører :D
    Det var veldig gøy å gå tur med dere! :)

    Vi sees på utstilling!

    -Pippi og Pernille<333

    SvarSlett
  5. Pernille: Skal dere stille Pippi? :P

    SvarSlett