onsdag 2. mars 2011

Offe-pøbelen!

Ophelia ble jo 6 mnd på søndagen, og vi begynner å merke at hun kommer inn i en skikkelig trass-alder. Hun er veldig hyper, begynt og bite en del igjen, og det er stakkars Bali det går mest utover. Ørene er jo så deilig å tygge på må skjønne! :D Bali har også begynt å sette henne litt på plass, særlig ute når Offe blir litt vel tøff i tryne. Så nå begynner en ny tid for lille trollet ;) Hun spiser fortsatt ikke mer enn hun må, så hun er ei slank lita jente. Men har lagt merke til at både hodet og brystet hennes begynner å utvikle seg, spennende! Alle nye tennene er på plass, og bittet er korrekt :) Så alt utvikler seg i riktig retning heldigvis.

En ting hun har begynt med i det siste, er at hun ikke vil være med inn i bilen igjen når vi er ferdig på tur. Med en gang hun skjønner at vi skal dra, nekter hun å komme nærmere enn 5 meter fra bilen. Ingenting fungerer lenger, godbiter og leker er uinteressant! Går jeg mot henne, løper hun laangt vekk :P Går jeg i motsatt retning, står hun bare å ser dumt på meg. Ikke lettlurt denna nei! Så nå må vi være føre var, og ta tak i henne før hun i det hele tatt skjønner at vi skal dra ;)
 Når vi skulle dra fra hytta forrige helg fikk vi ikke tak i henne før etter 20 minutter!! Skikkelig trasse-jente ja ;)
Men hun er herlig på alle måter, veldig takknemmelig for at hun kom inn i livene våre. Hun og Bali betyr alt for meg! Godjentene mine <3


Offeloff med sitt rampete uttrykk


Se så fint jeg står da mamma!


Offe`s kjennetegn

4 kommentarer:

  1. Så fiiin hun er <3 Og litt rampete da:)

    SvarSlett
  2. Så fiiin ja <3

    Jeg og Silje hadde en som rampet slik på hundeluftingen en dag, nektet å komme. Vi kjørte litt fra henne vi.. *ups*
    Etter 5 meter ville hun visst bli med alikevel!
    Men dette var langt inne i skogen og ingen andre biler da. Får satse på at det bare er en periode. Balrog er og en ramp om dagen <3

    SvarSlett
  3. Silje, Smokey og Bandit2. mars 2011 kl. 20:20

    Hehe, søte lille Ophelia som ramper. Kan egentlig ikke se det for meg, hun er jo bare så søt <3

    SvarSlett
  4. haha Marie, vi brukte samme taktikken på Bali en periode når hun også nektet å gå nær bilen. Da ble det fart på henne ja :P

    Silje; du skulle lånt henne en dag, så hadde du sett den rampete siden av henne ;P

    SvarSlett