mandag 21. mars 2011

Hundefri!

I helgen har Bali vært med min mor og stefar til Sverige, de hadde SÅ lyst til å ha med lille gullungen sin, så da fikk de jo så klart lov til det ;) Vi leverte henne fredag morgen før vi dro på fredagstur.

Lørdag skulle vi på bursdagsfest, så da skulle Ophelia overnatte hos Zorro og gjengen :) Jeg dro på jobb mens Kaj dro og leverte henne på ettermiddagen. Når jeg kom hjem fra jobb var det ingen som møtte meg i døra :( Så rart uten hundene!

Når vi våknet søndag morgen forventet jeg to overlykkelige hunder som rundsleiket meg i ansiktet, men der var det helt stille. Isteden var det katta som kom krypende og skulle ha kos :P
Vi skulle på ringtrening klokken 13, og det var mange gårdshunder som kom. Det var 10 gårdshunder, inkludert lille Heldi på 10 uker. Gud, jeg kan virkelig ikke huske at Offe var SÅ liten for bare ett par måneder siden!

Vi trente utstilling i ca. 1 time før vi gikk bort på ett jorde og lot hundene rase fra seg. Det syntes de var stas :)

Søndag kveld kom Bali hjem, og det var så godt å se henne igjen! Hun var overlykkelig for å se Ophelia også, det var veldig koselig å se. Denne helgen har vært veldig bra for begge jentene, Bali har fått litt fri fra slitsom valp, mens Ophelia har fått lært seg å være litt selvstendig. Og det har gått over all forventning! Hun slappet godt av og satt i bilen alene uten en lyd. Hun var med på turer uten Bali, og det var heller ikke noe problem. Så hun er nok mer selvstendig enn vi først trodde ;)

Det har forresten kommet nye regler ved innførsel av hund fra Sverige. Det er påvist dvergbendelorm på rev, så derfor må alle hunder før innreise til Norge vaksineres mot denne ormen. Pilla må gis i løpet av de siste 48 timene i Sverige, og man må skrive under på en egenerklæring. Litt styr, men det hadde gått helt fint :)

Litt bilder fra ringtreningen igår, tatt av Kristine og Ørjan:



Ophelia har blitt mye tryggere på bordet :)
                               

                                                                   Hele gjengen :)


2 kommentarer:

  1. Hei!

    Store ting for hundene dette! Ferie på en måte<3 Tenker det var godt å få de hjem ja

    Birgitta

    SvarSlett