søndag 9. januar 2011

Søndag :)

Idag måtte vi klippe neglene på jentene igjen, og det er verken populært for hundene eller oss! Men idag tok jeg frem tubeosten, holdt de fast på fanget, mens Kaj klippet. Begge satt helt i ro jo! Har alltid brukt godbiter uten særlig hell, men tubeosten tok overhånd på frykten :D Så heretter blir det tubeost til kloklipping ;) Skal kjøpe meg den klosliperen nå også, så da får vi se.

Mens Kaj var på tur med Bali, øvde jeg på litt utstillingstrening med Ophelia. Hun gikk ikke akkurat særlig fint på forrige utstilling :P Men idag var det andre boller. Hun gikk kjempefint, stod kjempefint og alt var bare kjempefint. Vi ga oss på topp når hun faktisk syntes det var litt gøy, og logret med halen når hun "sto pent". Vi får øve litt på ulike steder slik at hun ikke bare går pent her hjemme, men andre steder også :)

Løpetiden til Bali har vært så rart denne runden. Hun fikk løpetid 5 desember som bestilt, men så la vi ikke noe merke til den siden. Ophelia har vært veldig interessert i rompa hennes i 3 uker nå, men ikke de siste dagene. Vi har jo trodd løpetiden har vært over. Men idag begynte hun plutselig å blø igjen? Lurer på om hun bare lurte oss den 5 desember, og at den først har kommet nå. Var jo på tur med flere hannhunder på fredagen, og ingen brydde seg om Bali på den måten heller. Så vi får bare se om det er en slags etterblødning, eller om hun faktisk fikk løpetid idag! Ikke lett å bli klok på dette når hun blør svært lite under løpetiden..

3 kommentarer:

  1. Så rart med løpetiden til Bali, ingen av mine merket noe på henne på fredag ihvertfall. Bandit var jo bare opphengt i Tia ;)

    Jeg kan virkelig anbefale klosliperen altså, det går SÅ bra med begge gutta nå. Og de har aldri hatt så korte klør som nå. Jeg er kjempefornøyd :)

    SvarSlett
  2. Ja, det var det som var så rart! Men men, vi får se hvordan det går de neste dagene :)

    Så bra! Jeg bare MÅ ha den nå altså :P

    SvarSlett
  3. Så snodig! Vi får se på fredag igjen da. Syntes nå tulla var flink på utstilling også, hun er jo bare en liten baby.

    Birgitta

    SvarSlett