onsdag 26. januar 2011

Jeg har ihvertfall ingen jaktbikkje!

Når jeg og Bali var på tur i skogen idag, hørte jeg det knaket i en kvist rett foran meg. Jeg skal egentlig bruke linser, så ser ikke så bra langt fremme. Men plutselig fikk jeg øye på de; 2 STORE elg ca. 10 meter foran oss!! Jeg ble livredd, og begynte og prate veldig høyt :P Elgen ble heldigvis skremt av det, og løp i motsatt retning av meg, puh! Jeg var trygg.
Vi gikk videre, og ca. 10 minutter senere løper det 6 rådyr rett foran oss, kanskje 5-7 meter bare! Jeg ble igjen redd (de var kanskje mer redd enn meg) og stivnet helt. Det samme gjorde Bali. Hun skjønte ikke hva dette var for noe, men kunne ikke brydd seg mindre. Tittet bare litt på de, og fortsatte med sine egne greier. Nå bestemte jeg meg for å komme meg tilbake til sivilisasjonen fortest mulig før jeg stod ansikt til ansikt med enda flere store skumle beist :D

Noen vil kanskje kalle meg pinglete, men JA det er jeg! :P

4 kommentarer:

  1. Spennende å gå i skogen. For en opplevelse! Deilig at Bali ikke reagerte, skulle ha vært Tia. Hun er gal etter elg.
    Håper dere kommer fredag.

    Birgitta

    SvarSlett
  2. Puuhh, jeg hadde ikke vært høy i hatten om jeg hadde møtt på 2 elg!

    SvarSlett
  3. Vi kommer på fredag med 2 gårdshunder ekstra :)

    SvarSlett
  4. Silje, Smokey og Bandit27. januar 2011 kl. 18:06

    Haha det er akkurat som Smokey det, han har null jaktinnstinkt og er nok kanskje mest redd :D Banditten derimot er en litt annen type ;)
    Hvilke gårdshunder kommer med dere? Vi har med en cocker ekstra, han er SÅ søt og god :)

    SvarSlett