søndag 2. januar 2011

Kjøpt meg blits!

Jeg har kjøpt meg blits :D Har lenge hatt lyst på ekstern blits for at innebildene skal bli bedre. Har i det siste fått lånt blitsen til min stefar, og bestemte meg for å kjøpe egen. Bestilte den på torsdag, og på fredag lå den på postkontoret og ventet! God leveringsservice!
Jeg har prøvd meg litt på bilder av dyra her i huset idag med blits og manuelle instillinger på kameraet. Jeg er ikke så flink til det enda, men må jo prøve seg litt frem før man får det til :)


Pusekatten var første modell















Ophelia har funnet den perfekte liggeplass











Min fugl!



Arrrg, lillesøster er så slitsom!



Unnskyld storesøster, skal aldri gjøre det igjen!



Litt mer leking






Fin i profil og jeg!



Bali fra undersiden





Her er forresten et par bilder fra nyttårsaften. Onkel Henrik er SVÆRT populær blant jentene :)








9 kommentarer:

  1. Så fin katt dere har, den var utrolig søt. Det ser ut som Ophelia er veldig trygg på søsteren sin, hehe :D
    Veldig fine bilder, jeg ønsker meg også blits.

    SvarSlett
  2. Pusekatten er veldig søt og rar. Prater hele tiden og tror han er en hund :D

    Blits er kult! :P

    SvarSlett
  3. Hei!

    Så gøy med blitz! Hvor mye kostet den?
    Artige bilder med blitzen, spennende. Flott katt! Lille frøken ser ut til å bruke kroppen sin på en fin måte, såååååå lang hun kan bli! Flinke Bali mor.

    Birgitta

    SvarSlett
  4. Bildene ble utrolig fine:)Vi har akkurat kjøpt nytt kamera, men nå har vi lyst på ny blits også!! Hva slags blits har dere kjøpt?

    SvarSlett
  5. Begge jentene kan bli veeeldig lange ja! Og som du sa på utstillingen, hun ser mye større ut på bilder enn det hun er i virkeligheten ;)

    Vi har kjøpt Nikon blits ettersom vi har Nikon kamera. Blitsen vi har kjøpt heter Speedlight sb-600 og koster ordinært 2500-2700 kroner, men den var på salg til 1700 kroner på fotovideo.no :) Så da slo jeg til med engang! :D (Det anbefales foresten å kjøpe blits i samme merke som kameraet, og ikke kjøpe sigma o.l.)

    SvarSlett
  6. Blitz er helt topp og uunnværlig! Et tips, bruk blitz ute også. Det lærte jeg på fotokurs og jeg skjønner hvorfor :). Vi har samme blitz.

    Kristine, Miro og Bibbi

    SvarSlett
  7. Takk for tips! hvilke innstillinger bruker du mest? både ute og inne når du benytter blitsen? :)

    SvarSlett
  8. Nå er ikke jeg så flink med manuelle innstillinger, det er mest mannen min som er det. Men uansett innstilling på kamera så blir bildene helt topp med blitsen. Veldig stor forskjell uansett lys ute. Og det hjelper mye med ekstra lys fra blitsen når du tar bilder av raske hunder :)

    SvarSlett
  9. Flott! Takk takk :) Bruker som regel sportsfunksjon når vi er ute :) Da skal jeg prøve med blits også ;)

    SvarSlett