torsdag 4. november 2010

Eksamenstid og valp

Jeg er nå midt inne i eksamenstiden, har to eksamner neste uke. Så jeg gjør ikke noe annet enn å lese om dagen. Men det er ikke alltid like lett å konsentrere seg om lesing når man har en liten krokodille løpende rundt her samtidig. Men heldigvis hjelper Bali meg med å være barnevakt, så det går egentlig helt greit :)

Foreløpig elsker jeg å ha valp i hus. Det går så bra! Alle bikkjene er gode venner og det ser ut som at de koser seg veldig sammen allerede. Ophelia tror innimellom at Bali er moren hennes, fordi hun sjekker om det er noe melk i melkebaren :P I begynnelsen stilte Bali seg opp, men nå er det ikke lov lenger. De ligger å sover sammen i sofaen, spiser av hverandres mat, og leker masse. jeg har prøvd å lære henne enkle ting som å sitte, men hun skjønner ingenting. Har jeg fått en dum valp? hehe.. Er litt uvant, for Bali kunne jo 10 ulike triks når hun var like gammel som det Ophelia er nå! men det kommer seg nok snart, hun kan ihvertfall navnet sitt og kommer i full fart når jeg roper på henne :)

Idag har Ophelia vært med meg ut i boden for å lese av strømmen, og det var kult! Masse å lukte og smake på. Vi var også en tur ute på fotballbanen istad for at hundene skulle få lete etter godbiter, og da var hun med. Det kom 4 barn som ville klappe, og det fikk de jo lov til! De hadde alle hunder selv, og var flinke til å sette seg ned på bakken, og ikke løfte valpen opp. Hun koste seg fælt på fanget dems ja :)
Bali er ikke særlig snill med Ophelia ute enda. Hun løper henne ned og er alt for voldsom. Så da blir hun tatt rett i bånd! Men hun lærer nok fort at dette ikke er lov.

Jeg går alene jeg tenk!


Pappa har godbiter, det har jeg funnet ut ja!


Se på meg da, med min nye fine popcorn genser! takk Birgitta, den er god og varm :)


Søte jentene min :)





Vrengte ører er kult!


Elias slapper av i den andre sofaen, han har fortsatt like vondt i benet sitt stakkars:(

2 kommentarer:

  1. Så bra at hundene koser seg sammen:) Ophelia er sååå søt, og så fin hun er i ny genser! Stakkars Elias da, som fortsatt har vondt i skulderen. Han ser ut som han slapper skikkelig godt av i sofaen :)

    SvarSlett
  2. Ja, han slapper heldigvis veldig bra av om dagen selv om han ikke får vært med ut på lange turer. Favorittplassen hans er i sofaen, så der ligger han og koser seg masse om dagen :)

    SvarSlett