søndag 23. oktober 2011

Utstilling dag 2 og blodspor

Idag var det dags for ny utstillingsdag i Letohallen. Idag var det 11 gårdshunder påmeldt, 4 hanner og 7 tisper. Alle tre hannene gikk ut på blått, 1 av dem pga. han var litt reservert på bordet.

Så var det Ophelia i junior sammen med 2 til. Ophelia oppførte seg mye bedre idag! Gikk fint, stod fint, og var flink på bordet. Viste tenner uten problem, og han fikk ta og kjenne så mye han ville. Idag fikk vi Very good med en flott kritikk. Eneste han trakk for var at hun var litt reservert på bordet etter hans smak. Men jeg syns det gikk supert jeg, og hun var ikke noe særlig reservert som jeg oppfattet. Men men.. Lilo til Britt på dunderskogen ble BIR, gratulerer!

Offes kritikk:

"14 months, correct bite, balanced head, nice dark eyes, ears  well placed, nice reach of neck, good top-line, good angulations rear, good feet, good bone, moves freely, a little reserved in temperament"

Etter utstilling skulle vi gå blodspor sammen med Birgitta, Lefkos, Kjersti og familie, Silje og hennes gutter, Liv Anine og oss. Så vi ble en del, det var koselig :) Kaj hadde funnet det optimale stedet for blodspor ved Hvamsetra i Nes. Så vi møttes alle på Kløfta og kjørte samlet opp.

Først lot vi alle hundene løpe og surre og leke og gjøre det de ville mens vi tobente rigget opp bålplass, bord og stoler og det som trengtes. Deretter delte vi opp områder til hver der vi skulle legge sporet, også hadde Birgitta og Lefkos med seg flere elgskanker som vi skulle legge i enden av sporet. Vi la spor med 2 90 graders vinkler.

Jeg visste at Bali kom til å like dette, for hun har jo gått godbitspor før, og det syns hun var supergøy. Jeg ville også prøve med Ophelia, selv om jeg hadde en liten anelse av at hun ikke kom til å like det like mye ;P Men jeg la ett spor til begge, og Offe var først. Hun plukket opp sporet og fulgte det halvveis før hun stoppet opp og tittet rundt seg og egentlig hadde lyst til å gjøre noe annet :P Hun gikk supertregt, men kom seg gjennom sporet. Luktet forsiktig på skanken, også var hun liksom ferdig, hehe..

Så var det Bali sin tur. Jeg gikk samme spor med henne som jeg gjorde med Offe først. Bali bare suste gjennom sporet, løp omtrent! Hun tok alle vinkler med glans, og fant skanken iløpet av svært kort tid. Dette var gøy! Deretter gikk vi til spor 2, som jeg hadde gjort litt vanskeligere. Her hadde jeg med både oppover- og nedoverbakker, og buer i tillegg til vinkler. Bali tok dette like fort som det andre, så jeg har nok undevurdert henne litt ;) Så neste gang skal jeg absolutt legge ett lengre spor, og la det ligge litt lengre.

Var kjempekoselig at så mange ble med idag, gleder meg til neste gang! (for det regner jeg med at det blir;) ).

Litt bilder fra dagen. Var veldig dårlige lysforhold inne i skogen, og da ble ikke bildene så veldig bra, men legger de ut avlikevel slik at man kan se hvor ivrig Bali var på å gå sporene!


En del av gjengen






 Gårdshundene gjør det de er best til; å grave ;)


 Nitro vil leke, Bambi vil grave




 Nitro møter på ett bål for første gang


 Tia venter tålmodig på å gå spor


 Oddis, Nitro og Smokey


 Lefkos og Nitro :)


 Offe og Nitro ble trøtte og slitne




 Se hvor like Oddis er Bali!


 Offe fant skanken i slutten av sporet


 Bali hadde god fart!
















 Tutta og Birgitta

4 kommentarer:

  1. Fine bilder! Takk for en koselig dag i skogen. Håper vi kan gjøre dette flere ganger. Alltid gøy å oppleve nye fine turområder :)

    SvarSlett
  2. Silje, Smokey og Bandit23. oktober 2011 kl. 22:20

    Ehm atte jeg tror du har glemt noen veldig viktige, vi var med vi også altså ;)

    Vi hadde det veldig morro i dag, gutta har ligget rett ut i hele kveld :D

    SvarSlett
  3. Hei!

    Bali var jo helt gira, skikkelig evne der igården!
    Grattis med cert på Offe. Gøy å se Nitro.

    Birgitta

    SvarSlett
  4. Ups! Jeg har visst glemt å skrive dere jeg Silje! Men det skal rettes opp nå :P *flau* Men ser at jeg glemte å legge inn kritikken til Offe også, så tror jeg rett og slett var litt susete i hodet når jeg skrev innlegget igår :P

    SvarSlett