fredag 27. august 2010

HD resultatene kommet, og katten har slåss med en hund :(

Idag kom HD resultatene på bikkjene. jeg visste jo at bali hadde middels eller sterk HD, og hun hadde heldigvis "bare" middels. Det var veldig deilig å vite at hun ikke hadde E-hofter. Var veldig spent på Elias sine hofter også etter som han er så stor og tung. Han har helt perfekte hofter; A :)

Idag mens jeg var ute og handlet med moren min, fikk jeg en telefon fra kaj om at jeg måtte komme hjem med en eneste gang. jeg lurte på hvorfor, og han fortalte at katta blødde veldig fra halsen. Når katta hoppet ned fra kjøkkenbordet så sprutet det blod :S Jeg hadde selvfølgelig bilnøklene, så han fikk ikke dratt til dyrlegen med katten. Jeg stresset hjem og var livredd for det verste. Han blødde masse, i tillegg blødde han på bakfoten og fra nesa.
Vi kom til dyrlegen, og det var heldigvis ingen innvendige skader. Han ble neddopet og veterinæren barberte han og renset såret. Det er det ekleste jeg har sett! Han gravde neddi såret og dro ut massse ekle greier. Vi så også at det var 2 bittsår, så han har blitt bitt av en hund over strupen. Stakkars lille Rambopusen :( Som regel vil man ikke sy sår på katter fordi det gror så fort uten. Men dette var så stort og dypt, så han måtte sy et sting. Han fikk en antibiotikakur og en oppvåkningssprøyte, også bar det til apoteket for å ta ut antibiotikaen.

Når vi kom hjem var han veldig betutta og sjanglet bortover bakken, så jeg satte han inne på soverommet så han skulle få litt fred fra Bali som er VELDIG interessert i sår og skal vaske så fælt. Han er i fin form og spiser, men han kommer til å være litt utenfor resten av kvelden. Jeg syntes så synd på han, så jeg kjøpte inn litt kattemelk han skal få ikveld :)

I morgen er det utstilling i Drammen. Håper Bali har gått ned såppas at vi ikke ryker ut på blått fordi hun er for feit :P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar