onsdag 18. august 2010

Bali har HD :(

Igår fikk jeg vite at broren til Bali har middels grad (D) hd. Jeg ble da veldig nervøs ettersom vi skulle røntge Bali og Elias idag. Bali ble røntget og resultatet var klart - hun har hd :( Veterinærene var ganske sikre på at det var D, og ihverstefall E.. Jeg ble kjempelei meg! Stakkars lille jenta mi.. Men heldigvis er hun av en liten lett rase, og hun er frisk og rask uten tegn til smerter, så dette skal gå så fint! Det vi må gjøre nå er å forebygge. Vi kjøpte spesialfor til henne som smører leddene mer enn "vanlig" for fra dyrebutikken. I tillegg må vi unngå at hun går mye i trapper og hopper fra høye steder (noe som kan bli en liten utfordring).
Pga at hun har HD gikk planene mine om agility og valper i grus.. Men sånn er det dessverre, så da får vi bare gjøre det beste ut av det.

Vi røntget Elias også ettersom han er så stor og tung, og vi syntes han virker litt sliten i bakbena etter lange turer. Men bildene hans så helt fine ut, heldigvis :) Så da fikk vi en veldig trist beskjed, men også en god en.

Nå ligger begge bikkjene rett ut og sover av seg rusen. Nå får vi bare vente på de endelige resultatene fra NKK.

2 kommentarer:

  1. Ånei, nå ble jeg ordentlig lei meg på deres vegne. Det var veldig trist å høre. Men gårdshunden er heldigvis en liten og lett rase, så forhåpentligvis vil hun ikke slite så mye med det.
    Jeg håper dyrlegen tar feil, har hørt det har skjedd før. Så krysser alt jeg har for at dere får et annet resultat fra NKK :)

    SvarSlett
  2. Ja håper jo at det ikke er så ille, men dyrlegen sa at de helt klart kunne se at hun hadde hd.. Spurte også om det var noe vits i å røntge på nytt, og da sa hun at Bali utansett har hd ettersom det var så tydelig :(
    Men vi får gjøre det beste ut av det, og det største "sjokket" er over. Nå tenker jeg bare fremover :)

    SvarSlett