søndag 11. mars 2012

Søndagstur med Oddvar og Miko

Idag hadde vi avtalt og møte ett vennepar av oss som har en tollervalp ved navn Miko. Miko er med oss på hundeluftingen, så han kjenner hundene godt ;) Rett før vi gikk ut døra, fikk Kaj en telefon fra en annen kunde på jobben som også ville være med på tur! Dorset Old Thyme Bulldogen Oddvar ;) Så da ble vi 6 mennesker og 5 hunder. Men når vi møtte opp på parkeringsplassen, var det ett par med en borboel og en dansk svensk gårdshund som også gjerne ville være med! Så da ble vi jaggu 8 mennesker og 7 hunder ;)

Vi gikk ut på ett jorde og slapp alle hundene der. Vi kom oss ikke særlig lenger, ble stående og prate og lot hundene leke. Ophelia og Bali skal ha løpetid når som helst, og Offe har hovnet mye opp, mens Bali ikke har kommet like langt. Men den gårdshund-hannen var helt gal etter Ophelia! Og DET fant ikke Offe seg i, så hun kjeftet på han hele tiden, men det hjalp lite.. Så hun ville opp til meg å sitte på armen. Men som alle vet er gårdshunder veldig spretne, så han hoppet opp og ned på meg uten at eieren gjorde noe som helst.. Så ble ganske slitsomt tilslutt, så venninna mi tok tak i gårdshunden og holdt han i selen så han kunne slappe av litt. Da kom eieren og tok han i bånd, men 10 min senere slapp han løs igjen. Samme kjør, så Offe ville opp igjen.. Sånn holdt det på hele "turen".

Fant ut at gårdshunden vi møtte på var fra Danmark, og hadde parret hele 3 ganger!! Den var ikke røntget.. Fikk vite hvor han var fra og, men har aldri hørt om den kennelen før (hvis det var en kennel da), så husker ikke hva det var. Men de hadde visst planer om å røngte han, stille han ut og sette han på hannhundlista. Så da får vi se da ;)

Men en ting er jeg glad for, og det er at Nitro ikke er like gal etter Ophelia! Det kan jo selvfølgelig endre seg når han blir eldre, men akkurat nå får vi bare nyte det ;) Blir spennende å se hvordan han oppfører seg når hun begynner å blø og etterhvert under ståperioden.. Han prøvde å hjelpe Ophelia med å leke med hannhunden når han ikke ga seg. Men det hjalp ikke, hehe..

Nitro ble 8 måneder igår også! Gratulerer med "dagen" din lillegutt! :) Jeg og Kaj hadde planer om å dra til NKK Hordaland med Bali og Ophelia for å jakte på storcertet de begge trenger. Men så fikk Kaj beskjed om at han er klar til å debutere i bodybuilding akkurat den helgen! Så ville jeg jo ikke at han skulle droppe det bare for å stille ut hundene, så vi fant en annen løsning. Jeg drar til Bergen sammen med min mor :) Det vil si at jeg skal stille alle 3 alene, og det blir jo veldig rart. Jeg som egentlig bare stiller Ophelia til vanlig ;) Også er det jo debuten til Nitro, 9 måneder og 4 dager gammel, og det er jo kjedelig at Kaj ikke får vært med på, men sånn måtte det bare bli. Vi drar nedover på fredags morgen, og overnatter på hotell. Blir morsomt med en jente-roadtrip og! :)

Nitro har egentlig aldri vært en skikkelig kosegris som de to andre. Han liker å ligge for seg selv enten på gulvet, i sofaen eller i hundesenga. Jentene ligger stort sett alltid på fanget eller oppå beina våre eller lignende. Så det har vært litt utvant med Nitro. Men nå i det siste har han begynt å komme bort til meg på kvelden, og stå og titte opp på meg. Etterhvert begynner han og ynke seg, og fremdeles bare står der og ser på meg. Så jeg har løftet han opp på fanget, og da kaster han seg rundt på ryggen, og vil ha KOS! "klø meg på magen a! Please??" Så nå kommer han stadig bort og vil ligge på fanget. Kan ikke skjønne hvorfor folk ikke vil ha hundene i sofaen jeg?? Det er jo SÅ koselig! Ha de liggende på fanget og bare kose. Noen ganger vil jeg mose Ophelia, for hun er så søt der hun ligger, haha :P Også driver jeg å lærer Nitro og smile. Hver gang vi kommer hjem, smiler han så hele gebisset vises, akkurat som Elias gjorde. Så nå har jeg begynt å sette på kommandoen "smile", så snart kan han den kommandoen og ;)

Her kommer ett par bilder fra turen idag og:








Kan jeg få komme opp i sofaen til deg mamma?? Her ser man godt at han har 2 forskjellige brunfarger i ansiktet. Og rynkene har han fortsatt <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar