onsdag 17. august 2011

Valpebesøk :)


Ja, da var valpebesøket overstått, og vi har valgt hvem som blir vår Nitro :)

Vi tok flyet til Harstad og leide bil derifra. Det tok ca. 2,5 timer å kjøre fra flyplassen til Jukkasjärvi hvor oppdretter bodde. Når vi kom fram ble vi møtt av 3 glade gårdshunder og 4 enda gladere vorsteh`re ;) Vi hilste på disse litt før vi og gårdshundene gikk inn for å hilse på de søte små :)

Først var det bare hannvalpene som ble tatt med inn på kjøkkenet, og med engang de ble satt ned på gulvet visste vi hvem som skulle bli vår.. Det var selvfølgelig nr. 2! Han bare var så herlig! Den lille klumpen med en herlig utstråling. Han og brødrene var veldig like i personligheten (så mye man kunne se enda da). Men han virket så rolig og stødig allerede nå! Han var også den som gikk rundt og dro på tauleka hele tiden ;) Oppdretter fortalte også at han var den i kullet som hadde utmerket seg mest for henne også, og at han var den hun ville valgt hvis hun skulle beholde en hannhund.

Nr. 3 var jo allerede valgt, så vi fokuserte mest på nr. 1 og 2 selv om det ble en del mer bilder av nr. 3 enn nr. 1, hehe. Nr. 1 var en skikkelig ramp. Han var det full fart på hele tiden, og han så ut som en liten panda! Han hadde helt svart hode uten noe tan-tegninger. Han var også litt mindre enn de to andre, litt kortere ben og rygg. Han virket som en liten klovn, så vi var jo inne på tanken av han også. Men det var liksom noe helt spesielt med nr. 2 som vi ikke klarte helt å glemme. Når nr. 2 hoppet rundt på gulvet og lagde søte små knurrelyder var vi solgt... Vi fikk også se bedre hvordan de var i forhold til hverandre. Nr. 1 var mye lettere enn nr. 2 og 3 selv om han også var en liten plugg. Nr. 3 var også veldig fin, men ett litt annet hode og litt lengre bein enn de to andre. Nr. 2 var jo bare perfekt han <3 Eneste var at halen hans var veldig buet slik at den berørte ryggen hans noen ganger, men det ville mest sannsynlig rette seg. Og så lenge den ikke ligger langs etter ryggen, er den ikke feil i forhold til rasestandarden :)

Oppdretter disket opp med ordentlig middag og greier, kjempegodt og koselig! Tusen takk for det :)

Vi var der i 2 timer, men føltes ikke sånn ut. tiden gikk jo alt for fort :( Før vi dro tok hun også ut alle tispevalpene så alle løp rundt og surret på gulvet. Nitro lå og sov under det hele selv om de andre beit og klatret på han ;P Når vi skulle dra ville jeg bare ta han med meg hjem med engang, men det kunne jeg jo selvfølgelig ikke. Jeg ga han en god nuss før vi måtte komme oss av gårde for å rekke flyet hjem igjen.

Og her kommer de etterlengtede bildene! Jeg titter på de flere ganger om dagen selv jeg :P


Mamma Ambra, Valp 1 og Nitro


Lille Nitro har akkurat våknet, og er litt trøtt


Hanne 3 (Noddy) er i full gang med å spise opp teppene :P


Enern og mamma Ambra


Noddy


Noddy og Nitro


Nå tar jeg deg!


Hei! Jeg heter Nitro :)


Se hva jeg kan a!


Enern har funnet tauleka


Nitro lukter noe spennende på teppet


Oppstillingsbilde! Litt rar vinkel da kameraet ligger på
gulvet og tar bilder "nedenifra"


Lille pandagutten bare stod der han <3


<3 <3 <3


Noddy og Nitro leker


Noddy. Han skal også bli nordmann! Kommende agilitystjerne ;)


Nitro var veldig leken



Noddy prøvde også å leke litt ;)





Enern ble veldig trøtt og sovnet inntil fotobaggen min <3


På oppdagelsesferd


Noddy lurer på når melkebaren åpner


Mamman som var såå flink med valpene sine :)



Kaj og Nitro


Man blir sliten av å ha besøk!


Hei! 




NORDUCH Oselottens Bassi Bass, 10 år gammel.Han er bestefaren til valpene
og han oppførte seg som om han var 2 år gammel! Kunne ikke se på han at han
var 10 år gammel, bortsett fra litt grå hår i barten ;)


Nå ble girls`a slippet ut også


Valpen som blir "denget" her var bitteliten iforhold til de andre, men
allikevel en skikkelig tøffing!


Tenk, nå er det bare 2,5 uker til vi skal hente lille Nitro hjem! Håper tiden flyr avgårde :)

6 kommentarer:

  1. ååå gurgle såå søte! Jeg gleder emg til å snuse på han!!! Han ser helt perfekt ut!!

    Kldem fra Birgitta

    SvarSlett
  2. Gled deg Birgitta, han luktet SÅ godt! Kunne sitte og snuse på han hele dagen lang <3

    SvarSlett
  3. Silje, Smokey og Bandit17. august 2011 kl. 16:49

    Jeg skal kidnappe Nitro, han er SÅÅÅÅ søt <3 Jeg gleder meg veldig til å få hilse på han :)

    SvarSlett
  4. Han er fantastisk! Han var så rolig og avlappet, men samtidig en liten tøffing når han ville leke :) Håper han forblir sånn <3

    SvarSlett
  5. Sukk!! Han er såå herlig! En skikkelig "going":)

    SvarSlett
  6. En ordenlig "godklump" :P

    SvarSlett