tirsdag 30. august 2011

Snakk om uflaks..

Ja, da har vi 2 hunder med hd.. Vi dro avgårde for å røntge Ophelia igår tidlig. Det tok veldig kort tid da veterinæren bare trengte å ta ett bilde. Vi fikk komme inn og se på bildet, og jeg syntes det så veldig fint ut. Jeg har selvfølgelig studert litt hd-bilder på forhånd. Hoftekula lå veldig fint i hofteskåla uten noe mellomrom og slikt. Men veterinæren snakket også noe om en vinkel, og viste meg en skyggestrek som var hofteskåla på andre siden, som skinte igjennom hoftekula. Jeg aner jo ikke noe om hvordan denne vinkelen skal være, så det var vel bare dette jeg var spent på..

Og idag tikket svaret inn, og til min store skuffelse har hun c-hofter :( Lille babyen min liksom.. Og går det virkelig ann å ha så uflaks?? 2 hunder med hd! Men HELDIGVIS var det bare svak grad uten forkalkninger, så hun kommer nok ikke til å legge noe merke til disse hoftene. Eneste som er dumt med at hun har hd er jo at vi ikke får brukt henne i avl. Det er kanskje en egoistisk tanke? Hun bryr seg jo ikke noe om at hun ikke får fått valper! Det er jo bare jeg...

Men uansett; Vi har bestemt oss for å prøve å røntge henne på nytt om 6-12 måneders tid og se om noe har forandret seg. Vi får håpe at teorier som løpetid og utvikling har noe å si, så får vi bare ta det som det kommer. Har hun hd, så har hun jo hd ;) Hun er jo verdens beste lille Offeloff for det om!


Offe brukte hele dagen på å komme seg igjen. Hun frøys og måtte pakkes godt inn



Legger ved ett bilde som viser de ulike vinklene hos de ulike gradene:


(Bildet er lånt fra silver creek beagles)

2 kommentarer:

  1. Hei!

    Så dumt dette er! Skjønner godt du er skuffet. Enda godt det ikke har betydning for lillemor.
    Klem fra Birgitta

    SvarSlett
  2. Stor trøsteklem, og det første jeg tenkte på var åneii nå kan dere ikke bruke henne. Så syntes ikke det er en egoistisk tanke - hun er jo såå fin! Krysser fingrene for forandringer til det positive når dere røntger igjen!

    SvarSlett