tirsdag 12. juli 2011

Vår lille valp er født :D :D

Vi bestemte oss i våres at vi skulle få en hund til, og denne gangen skulle det være en hannhund. Kaj savner det virkelig, og jeg var jo ikke vond og be ;) Vi så oss ut ett planlagt kull som så veldig bra ut med tanke på HD-statistikk og nye linjer. Vi har planer om å bruke han både på utstilling og i avl hvis det viser seg at han kan det, og da var dette kriteriene våre. Det var jo selvfølgelig ett pluss at begge foreldrene er veldig fine, og faren til valpene er akkurat en slik hannhund vi kunne tenkt oss. Så vi satte oss på liste i mai, og i helgen ble det født 7 valper, 4 tisper og 3 hanner :D Vi har andrevalget på hannhund, så det var fint det kom 3 slik at vi har 2 å velge mellom :) 2 brune og 1 tricolor ble det. Blir utrolig spennende å se hvordan de utvikler seg og hvem som får flytte hit i slutten av august!

Mor til valpen er Benzelias Articsirkle Ambra, og faren er NORD UCH Lillstintans Ganstern Gunvald.
Kennelen ligger i Kiruna, så vi må ta fly opp for å hente han. Vi skal, til tross for avstanden, opp og besøke valpene når de har blitt litt eldre. Det gleder vi oss til!

Nok prat, her kommer litt bilder av mor og far og selvfølgelig valpene!


Mor Ambra


Far "Gumbo"




Ambra 7 uker på vei


Og her er de herlige små, 3 dager gamle :)


Nærmere helgen vil jeg få flere oppdateringer fra oppdretter, og da håper jeg å få individuelle bilder av hannene :)

4 kommentarer:

  1. Så utrolig kjekt med en til :). Gleder meg til flere bilder!

    SvarSlett
  2. Ja, vi gleder oss veldig til han er i hus! :)

    SvarSlett
  3. Silje, Smokey og Bandit14. juli 2011 kl. 21:14

    Åhhh de ser kjempefine ut. SÅÅÅ fine tegninger. Jeg gleder meg til å se flere bilder av dem :)

    SvarSlett
  4. jeg og Silje *utålmodig deluxe* :D :D

    SvarSlett