lørdag 29. desember 2012

Årets siste utstilling

Da var vi ferdig med årets utstillingssesong, og det er ingen hemmelighet at jeg var ekstra spent på dagens resultater. Ophelia ligger på delt 2.plass sammen med Luna og Bajas i raseklubben sin "årets utstillingshund", og det lå to gode konkurrenter svært tett oppi oss igjen. Og alle kom idag for å knive om tittelen.

Nitro var først inn. Han har gått ned 1-2 kilo siden norsk vinner (har ikke tid til å spise så mye mat når det er damer som må følges med på i nærheten vettu). Han raser jo ned i vekt med engang han ikke spiser vom. Det var 3 juniorer, og jaggu vant han ikke klassen med ck! Da ble jeg veldig gladelig overrasket må jeg innrømme ;)

Ophelia var en av 5 championtisper, og ble til slutt nr.2 i klassen bak Kira til Sissel og Ole Morten med ck. I beste tispe klasse ble hun til slutt nr.3, noe jeg er svært fornøyd med! Det var 25 gårdshunder påmeldt og dommeren var Dagmar Klein fra Belgia. En svært hyggelig dame som har dømt gårdshund en del i sverige og Norge. Hun visste hva hun ville ha og hva hun skulle se etter.

Ophelia fikk idag 5 poeng og jeg trooor hun tok seieren i årets tispe? Men jeg tørr ikke juble eller noe før jeg får det 100% bekreftet ;) Uansett har hun hatt en fantastisk utstillingssesong med BIM på svenske rasespesialen, Nuch og Such! Kan ikke akkurat klage på det!

Kritikken til Nitro: "Correct type, correct head and expression, well constructed body. Already well developed, elbows a bit open, very good bones, moves free, nice temperament"

Ophelia: "Exellent type, beautiful head, exellent expression, exellent body construction, correct ribcage, moves correct and free, nice temperament"

Ett par bilder fra utstillingen og noen etter:



















Idag skal vi på middag til pappa, søndag er det full avslapning før det er nyttårsaften på mandag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar