tirsdag 23. oktober 2012

Mauritius og vår første Champion :D

Jeg og Kaj giftet oss i sommer, og vi var så heldige og få bryllupsreise i gave fra våre foreldre. Turen gikk til Mauritius, ett sted jeg har drømt om siden jeg var 15 år gammel! Beste gaven vi noen gang kunne få. Vi reiste 7 oktober og var hjemme igjen 16. Alle tre bikkjene var hos mamma disse dagene, og de har storkost seg. Åge og Kaj satte opp en stor innheining i hagen dems før vi dro, så de har fått boltret seg mye der. De har gått på tur med alle tre samtidig (noe jeg og Kaj nesten aldri gjør, for Bali bjeffer på noen hunder, og da begynner de to andre og). Men de hadde møtt på flere hunder de, og Bali hadde ikke bjeffet en eneste gang?! Er det noe med meg og Kaj da som trigger denne bjeffingen? Hehe.. Men de har kost seg masse iallefall, og det har vi og!! Fantastisk tur som inneholdt alt fra sol og bading til gåtur med løver! Vi har opplevd så mye fint som vi kommer til å huske for alltid :)

I helgen var det dobbeltutstilling i Letohallen igjen, og Ophelia var meldt på begge dager. Rasedommere begge dager, så var ekstra spente. På lørdag var det Carsten Birk som var dommer og det var 9 hunder påmeldt. Ophelia var eneste hund med ck, fikk dermed det siste certet og ble Champion! :D :D Hun ble også BIR + at hun har hatt ett svenk cert hvilende. Hun har dermed denne tittelen: NJV-11 NUCH SUCH Zkrubbes Ophelia! Hun er kun 2 år og 1 mnd gammel, så jeg syns det er bra :)

Kritikken lød som følger:

"Prima helhetsinntrykk. Meget velformet hode med gode kinn. Velutfylt neseparti, velbårne ører, godt bitt. Kort hals, sterk rygg, velansatt hale. Prima substans i kroppen, velvinklet, god pels og farge, harmoniske bevegelser. Meget god bredde i front, velbåret hale. Temperament ok"

Når jeg fortalte at hun ble champion til dommeren, sa han at det var en ære at han fikk overrekke den til Ophelia. Det var så koselig sagt! Han likte henne veldig godt ;)

På søndag var det debut i championklasse, og dommer var Ole Staunkjær. Samme dommer som skrev rasestandarden, og som ga ophelia NJV-11 tittelen. Det var 4 gårdshunder påmeldt, men kun Ophelia som møtte! det var merkelig. Men Ophelia gjorde det bra, fikk ck og dermed BIR :D Og det er ingen selvfølge å bli BIR for han altså, så det er vi godt fornøyd med. Han kom bort til meg å sa at han hadde kun 2 ting og utsette på henne, og det var at hun var litt for mye velvet over ryggen, og at hun skulle hatt en smule tykkere benstamme. Og det var det han fokuserte på i kritikken også, så han. Da sa jeg at DET vet jeg, og da lo han og sa det var godt. En veldig koselig, men streng dommer ;)

Kritikken fra søndagen:

"Herlig størrelse. Kunne hatt bedre utfylt neseparti. Bra bitt. Litt for velvet over rygg, skulle vært mer over lenden. Prima massiv kropp, litt mer benstamme. Beveger seg typisk".

Vi har og meldt på i Letohallen nå til søndag. Vi visste jo ikke om hun ble champion i helgen, så da måtte vi sikre oss litt fler fremover ;) men etter søndag er det Herning neste. Det er faktisk bare 1 juniorhanne begge dager i herning, og det er Nitro! Det vil si at han må få ck for å få en juniortittel. Det er ikke bare bare altså, så ingen forhåpninger, men det er jo litt ekstra spennende siden han er den eneste. Får bare han spiser godt frem til da, for akkurat nå er han litt for tynn ;) Uansett, det blir spennende. Det er 5 championtisper på lørdag og 6 på søndag. gleder meg!!

Noen bilder fra helgen:

Champion og en glad eier!

Bir søndag

Obligatorisk champion-bilde

Også måtte jeg ta ett bilde av rosettene. Fy søren så fine!! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar