mandag 1. oktober 2012

Høsten er her

Idag er det 1 oktober, og høsten har ankommet. Kaldt og guffent er det blitt, jeg bruker faktisk boblejakke på jobb om morgenen.. Og når jeg har begynt å fryse, så har garantert Ophelia begynt å fryse. Så hun får på seg en ullgenser eller ett dekken om dagen. Men nå har hun i tillegg begynt å nekte å gå ut av bilen! Hun bare hopper fra buret og rett opp på skuldrene mine! Nekter å gå på den ekle våte kalde bakken ;)

Vi skal til Danmark i November på Dansk og Nordisk vinnerutstilling med Ophelia og Nitro, og da trenger de en rabiesvaksine. Vi dro inn på onsdag for å få den gitt innen 21 dager før innreise. Når vi gikk mot døren til veterinæren skjønte Offe hvor vi skulle, og hun ble krakilsk og kom seg ut av halsbåndet!! :O Veterinærklinikken ligger rett ved en 50-sone vei, og hun løp rett ut i veien :( Jeg fikk fullstendig panikk, tror jeg dyttet Kaj ned fra trappen for å komme meg fortest mulig ut i veien og få stoppet bilene. Jeg klarte heldigvis å stoppe de bilene som kom og prøvde å få tak i Ophelia. Men når hun er så redd er det til og med vanskelig for meg å få tak i henne. Det føltes ut som en evighet, men etter etter par minutter skjønte hun at det var tryggest hos meg, så hun hoppet rett opp i armene mine- PUH!! Jeg klarte ikke å roe meg ned før lenge etterpå. Vi gikk inn på klinikken og satte henne ned på gulvet. Vi lot henne gå løs og snuse og gjøre akkurat som hun ville og få roet henne ned også. I mellomtiden tok vi Nitro opp på bordet og han fikk sprøyten sin og en liten sjekk. Innen den tid hadde Ophelia roet seg, sluttet og skjelve og halen hadde kommet frem fra mellom bena. Det var en ny veterinær den dagen, og hun var veldig hyggelig og tok seg god tid. Det gjør alle de andre som jobber der også, og det er vi veldig glade for ettersom Ophelia er så redd. Hun satte seg ned på gulvet med en skål full av godbiter. Etter 5-10 minutter stod Offe på fanget hennes og spiste godbiter! Ingen veterinær har fått til dette det siste året, så jeg ble veldig glad.

Når hun hadde roet seg såppas, tok jeg henne på fanget og skulle holde henne fast slik at veterinæren fikk satt sprøyta. Ophelia er ikke dum så hun lot seg ikke lure av godbiter. Jeg holdt derfor hodet hennes inntil meg og sprøyta ble satt uten en lyd. DEILIG!! Jeg som har gått og gruet meg SÅ fælt til denne dagen. Men så gikk det så bra! Rett etter sprøyta var satt fikk hun masse ros, hun hoppet ned på gulvet og stilte seg på to ben rett foran veterinæren. Godbit takk!! Gode jenta mi som var så flink <3 :=":" alle="alle" b="b" ba="ba" bare="bare" bruke="bruke" dagen.="dagen." den="den" der="der" det="det" en="en" f="f" for="for" fremskritt="fremskritt" g="g" ga="ga" gj="gj" godbit="godbit" godbiter="godbiter" gulvet="gulvet" hadde="hadde" har="har" henne="henne" hos="hos" hun="hun" hvilken="hvilken" hvor="hvor" i="i" igen="igen" igjen.="igjen." innom="innom" jaggu="jaggu" komme="komme" la="la" man="man" masse="masse" mye="mye" n="n" nbsp="nbsp" ne="ne" ned="ned" ny="ny" og="og" om="om" oss="oss" p="p" r="r" re="re" ren="ren" rer="rer" rmingsm="rmingsm" satte="satte" seg="seg" ser="ser" si="si" skal="skal" store="store" te="te" tiln="tiln" topp="topp" ut="ut" var="var" veterin="veterin" vi="vi">
Over til noe helt annet. Jeg har fått tilbake strikkedillaen min. Eller, den var her, men er forsvinnet igjen nå som jeg har strikket 3 gensere. Alle tre måtte jo ha årets kollkeksjon vettu, kan ikke bruke fjorårets genser??! :P Her kommer en liten bildemontasje av alle tre i hver sin genser + ett fellesbilde:





Igår var det gårdshundtreff på Storøya igjen og det var deilig høstvær. Nå kunne alle tre være med (sist hadde jentene løpetid), og de koste seg masse. Nitro flørtet med alle damene, og var egentlig mer opptatt av alle de andre rasene som gikk forbi enn av de andre gårdshundene... Bali var litt frøken Politi, men var stort sett snill. Offe løp litt rundt og koste seg, men mye av tiden brukte hun på å tigge kyllingfilet av en mann :P




















 
Også ett lite bilde av Sukker som har blitt stor jente. 7mnd :) 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar