søndag 29. mai 2011

Trondheim Hundefestival

Gud for en helg! Vi dro oppover på fredagen i 13-tiden, og var ikke fremme før 20.00. Det regnet og var utrolig glatt over fjellet, så det var ikke noen koselig tur oppover. Vi sjekket inn og la oss relativt tidlig.
Lørdagen våknet vi til regn, men vi kledde på både oss og bikkjene og dro til utstillingsområdet som lå 2 min unna hotellet. Det var god plass rundt ringene, og dommeren holdt tidsskjemaet for engangs skyld.

Det var påmeldt 6 hunder, og Ophelia var først ut i junior. Hun ble 9 måneder på fredagen, så hun var akkurat gammel nok til å delta. Det jeg var aller mest spent på, var tannvisningen da Offe har vært ganske skeptisk til dette på valpeshowene. Det var 2 juniortisper, Offe og Lotta til Sissel og Ole Morten. På bordet gikk det smertefritt, hun viste tennene uten å vise tegn til å trekke seg :D :D Bare da var dagen min gjort. Men den skulle bli enda bedre, for hun vant jaggu meg klassen sin med CK! Jeg hadde ikke engang tenkt på at hun kunne få CK, så vi hadde bare med en utstillingsnål til å ha nummerlappen i, og bare ett utstillingsbånd. Kjempesmart når Bali og Kaj skulle inn i ringen og vi måtte bytte og styre :P Kaj kom seg omsider i ringen, og Bali fikk også CK. Det var bare Offe og Bali som fikk CK, så de skulle konkurrere om certet. Ophelia slo til å ble beste tispe! Dommeren kom bort til meg og sa: She is very pretty, beautiful! Det varmer et mammahjerte <3 Ting gikk så fort, og plutselig stod jeg i BIR/BIM konkurransen, og jaggu ble Ophelia BIR :D :D Det gikk ikke opp for meg med det første for å si det sånn. Bare 9 måneder og 1 dag gammel, lille tøtta mi :)

Kritikkene fra lørdagen:

Ophelia: "Lovely head, nice expression, exellent front exellent quarters exellent movements"

Bali: "Beautiful head, nice shape, good front and quarters, good topline, good movements"

Vi ble på utstillingen utover dagen og satt i campingvogna til Sissel og Ole Morten og skravlet mens det regnet utenfor. Vi prøvde oss på gruppefinalen, men når vi så det oppmøte der, så skjønte vi at vi ikke hadde sjans. Offe konkurrerte med flere champions osv av de andre rasene. Men det var morsomt for det :)
Vi var bedt på middag til Sissel og Ole Morten, og der fikk vi servert god mat og drikke, og vi satt og skravlet helt til vi nesten ikke klarte å holde øynene oppe, og dro tilbake til hotellet og sluknet på ett blunk.

Idag våknet vi til overskyet og grått, men det lettet heldigvis raskt, og det var sol mens vi var på utstillingen, deilig. Idag var det 7 gårdshunder, og i katalogen så vi at Stallogaisas Lotte skulle stille i junior. Det er halvsøsteren til Bali etter samme mor Telma, men med Royal Riff som far. Jeg var veldig spent på å se henne, og når hun kom trodde jeg nesten ikke at de var i slekt, for de var så utrolig forskjellige! Hun var litta og lys :O
Igjen var det Ophelia som var først ut i junior, og idag var det 4 junior tisper. Dommeren målte til og med Ophelia for han syntes hun var litt liten. Lotta ble plassert som nummer 1, og Offe ble nummer 2. Dommeren så veldig lenge på både Offe og Lotta før han bestemte seg, men det var Lotta som stakk av seieren med CK, gratulerer til fine Lotta :)
Bali var igjen alene i åpen, fikk ck, og skulle konkurrere mot Lotta om beste tispe. Bali ble nummer 1 og fikk dermed certet :D Det var ingen hannhunder som fikk ck, så hun ble dermed BIR i samme slengen.

Jeg kan ikke være mer fornøyd enn det jeg er nå, og jeg er så stolt av de fiine jentene mine som er så flinke i ringen!

Kritikkene fra idag:

Ophelia:"Liten. Tilstrekkelig substans, feminint velskåret hode. Ulikt bårende ører (akkurat når han så på henne hadde hun ett rosen og ett hengeøre, fy fy meg selv), velkroppet, tilstrekkelig vinklet. Beveger seg stramt/effektivt. Halen bæes noe høyt"

Bali:"fin størrelse, velutviklet. Utmerket type, feminint velskåret hode. Noe tunge ører, velkroppet, velgående. beveger seg med noe høy hale"

Glemte jo helt å fortelle at broren til Bali også var der, Max. Han har vi ikke sett siden han var 8 uker, så det var stas :) Han er utrolig flott! Var kjempekoselig å se deg igjen Kjersti :)

Vi gadd ikke vente på gruppefinalen, så vi dro rett hjem etter utstillingen. Så nå er vi hjemme etter en fantastisk helg med fantastiske resultater og mennesker! Gleder oss til en ny Trondheim tur etterhvert :)

Her kommer noen bilder fra utstillingen og fra besøket hos Sissel og Ole Morten.


Max, broren til Bali som fikk CK


Fokas, BIM lørdag


Ophelia står så fint hun kan 



Dette er halvsøsteren (!) til Bali


Bali stiller seg opp for dommeren


Og traver så fint :)


Vakre Max


Besøk hos Sissel og Ole Morten som eier Nydningens grevinne danner,
Aristocrats Lotta og Picobello Bentley`s Bernice of B & L

Her leker Lotta og Offe


Vakrest <3


Bali og Lotta


Bali ber valpene roe seg litt


Men det bryr ikke Luna seg noe om nei!


Offe, Luna og Lotta


Bali i full fart som vanlig


Leke leke leke!


Ophelia er så lykkelig på gården


Ophelia har veldig lyst på den pinnen. for 2 sekunder siden var
det faktisk henne som hadde den :P



<3


Kira kom, og hun var sjefen på gården. Det skjønte Ophelia


Helgens "fangst"


Prøvde å få ett fint bilde av Bali med hennes premier, men det ble
ikke særlig vellykket..


Offe med sine premier :)


6 kommentarer:

  1. Silje, Smokey og Bandit29. mai 2011 kl. 22:08

    Jeg har ikke fått med meg at Offe har blitt så voksen jeg. Hun ser jo plutselig voksen ut, hun som alltid har vært lille babisen. Fiiiin har hun blitt :)
    Gratulerer så masse med en fantastisk helg :)

    SvarSlett
  2. Gratulerer masse med superfine resultater! Så gøy:) Enig med Silje. Hvor er lille bebisen blitt av? Hun har jo blitt en stor og vakker "dame"!

    SvarSlett
  3. SÅ flinke dere er :)
    Utrolig fine resultater og mange fine bilder på bloggen!!!

    SvarSlett
  4. Silje og Kjersti; jeg er så enig! Når jeg ser på bildene av henne så er hun liksom ikke så valpete og liten som jeg syntes hun er i virkeligheten. Er nok den valpete oppførselen som gjør at jeg fortsatt ser på henne som en liten baby :P

    Tusen takk Hege ^^

    SvarSlett
  5. Hei!

    Gratulerer !!!! Lille bebisen da!! Skjønne jentene deres! Så vakre atte. Flotte bilder på bloggen.

    Birgitta

    SvarSlett
  6. Gratulerer så utrolig mye, det må være vanvittig gøy å ha to så fine jenter!!! :D <3

    SvarSlett