torsdag 29. mai 2014

Dansk Champion = Nordisk Champion

Jeg må fortelle om turen vår til Danmark 9-11 mai hvor vi skulle stille ut Nitro og Ophelia lørdagen og søndagen.

Vi dro nedover fredag 9 mai og skulle bo på ett hotell i København. Jeg har faktisk aldri (!) vært i København, så selv om utstillingen var i Roskilde valgte vi å bo her istedenfor. Samme helgen var det finale i Melodi Grand Prix i København, så det var stappfullt med folk overalt. Så vi orket ikke å være i byen så veldig lenge, gikk bare en rask tur igjennom gågata, tok oss en matbit og dro tilbake til hotellet.

Vi hadde booket oss inn på Scandic Sydhavnen hotell, og siden vi kom med hund fikk vi røykerom. Jaja tenkte jeg, det er jo ikke noe farlig. Men det jeg ikke visste var at det tydeligvis er lov å røyke inne på disse rommene i Danmark, og at de definitivt IKKE rengjorde mellom hver gjest! Det første rommet vi fikk stinket røyk, og jeg visste at jeg ikke kom til å klare å bo der i 2 hele dager. Vi fikk og spurte om vi kunne få ett annet rom, men da måtte vi ta juniorsuiten og betale mellomlegget selv... Vi sa ja til å bli med opp og lukte om det var like ille der, og det var det heldigvis ikke. Vi hadde ikke noe annet valg enn å betale 1200,- ekstra for å bytte rom... Ingen god start! Men suiten var veldig fin, og vi fikk 1 vin og 100,- i voucher til restauranten som ett lite plaster på såret.

På lørdagen var det dommer Marianne Schülter som var dommer. Det var 44 påmeldte hunder, og vi rakk akkurat å komme frem slik at Nitro fikk gå i ringen! Det hadde kanskje ikke gjort noe om vi ikke rakk det, for han fikk blå... Han var fremdeles spinkel og stusselig etter matvegring ved løpetid, så han var vel halvparten av de andre hannene i bredde, hehe.

Så var det Ophelia og min sin tur. 4 championtisper, vi ble nr. 2 med CK. Så var det beste tispe hvor vi ble 3.BTK med reserve certet!! SÅ nær, men jeg var allikevel veldig fornøyd med Ophelia i ringen. Hun stod som en prest på bordet, og dommeren løftet, klemte og kjente uten at Ophelia ble anspent!! Det gjorde hele dagen min iallefall :D

På kvelden var vi på hotellet og spiste middag før vi gikk opp på rommet og så på MGP hvor Norge fikk en 8.plass. Tidlig opp dagen etter.

Søndagen var det dommer Inger Dahle fra Norge som dømte. Det var 37 hunder, så noen færre enn dagen før. Nitro gjorde det betydelig bedre den dagen; Han ble nr 2 i Championklassen av totalt 6 (?) og endte tilslutt opp som 4. BHK også han med reserve certet! Stolt av gutta mine :)

Så var det meg og Ophelia i Championklassen hvor det var 5 stk. Siste sjansen for å ta Certet før turen gikk hjemover igjen. Ophelia ble nr. 3 i champion med CK, og ble tilslutt 3. BTK bak 2 championtisper og dermed fikk hun Certet!! Helt utrolig med så mange fine hunder som også fikk ck!

Turen hjem gikk ufattelig greit kan jeg si deg ;) Ophelia er nå både norsk, svensk og dansk champion, og dermed er hennes offisielle tittel "Nord UCH NJV-11 Zkrubbes Ophelia".


Ophelia fra lørdagen med sitt reservecert

Hotellferie er deilig!

Turens fangst

 Ophelia igjen med reservecertet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar