søndag 8. april 2012

Påsken 2012

Da har vi kommet hjem fra påskeferie og i skrivende stund har jeg 2 sovende hunder på fanget :) Vi er slitne!

Onsdag bestemte jeg og Ophelia oss for å bli med til hytta på Kvitfjell. Min far, stemor, bror og stesøster + hennes kjæreste skulle ta turen oppover, og jeg ville være med. Kaj fikk dessverre ikke dratt noe sted da han har siste innspurt før han skal stille i bodybuilding 15 og 21 april. Valget falt på Ophelia da hun faktisk aldri har vært med på tur alene før! Bali har alltid vært med, og Nitro har vært prioritert til slike ting nå som han har vært valp. Så vi pakket og dro. Jeg hadde på forhånd en misstanke om at Ophelia kom til å være rene drømmen å ha med seg på tur alene, og det hadde jeg virkelig rett i! Hun bare er der hun. Litt mammadalt og diltete, men ellers så stille og rolig. Hjemme er det hun som er urokråka og som jasser opp de to andre. Det er hun som aldri blir sliten, og det er hun som tøffer seg og kan sette igang og bjeffe hvis det går noen forbi hagen når de er ute og slikt. På hytta var hun rolig og sov store deler av dagen. Hun var med på tur og møtte på masse mennesker og hunder, og jeg hørte ikke en lyd hele turen. Hun er så flink når vi passerer andre hunder. Da går hun først forbi, så kommer hun til meg og skal ha godbit. Det får hun selvfølgelig, for det har hun fortjent! Hun kan også med engang hun ser en hund i horisonten, komme løpende til meg for å få godbit. "Se mamma, en hund! Kan jeg få belønningen min nå??". Søte litte Offeloff <3

En annen ting jeg var litt spent på å se, var hvordan hun ville være overfor faren min, stemoren min, stesøsteren min og hennes kjæreste. Hun er av den typen at hun egentlig ikke har noe behov for å hilse på folk hun ikke er sammen med hver dag/ofte, eller sitte på fanget og kose. Hun går liksom bare bort og hilser, også er hun ferdig. Men iløpet av de 2 dagene vi var på hytta, ble hun en annen hund overfor de. På torsdagen lå hun på fanget til pappa og de begge sovnet på sofaen en times tid. Det var så koselig å se! Og når vi stod opp på fredag, løp hun i full fart bort til faren min, hoppet opp på fanget hans og rundsleiket han i ansiktet samtidig som hun logret rundt seg selv! Akkurat sånn hun er med de hun kjenner godt! Så bare på de 2 dagene fikk de ett fint bånd de ikke har hatt før, og pappa så en helt annen side av Offe :) Da var virkelig turen komplett.

Før vi dro hjem igjen på fredag, tenkte jeg å trene litt bordtrening/tannvisning med Ophelia med stesøsteren min og hennes kjæreste. Må utnytte hver mulighet jeg har til at "fremmede" titter og kjenner. Hun stod helt stødig og de fikk titte på tennene hennes uten problem! Kjempedeilig, hun har blitt tøffere og mer selvsikker, og det legger jeg merke til også. Endelig skal hun få tilbake selvtilliten sin!! :)

Offe koser seg skikkelig i buret på vei til hytta






 Påskestemning


 Sitter og varmer seg foran peisen


Drikke litt juice fra koppen til Onkel Kristoffer ;)



 Veldig gøy å leke med Onkel Kristoffer!










 Ophelia og Pia koser seg foran peisen


Måneskinn på hytta 




Når vi kom hjem på fredag, var det gjensynsglede ja ;) Offe og Bali var litt stive overfor hverandre faktisk (offe har akkurat hatt løpetid, Bali skal ha når som helst, så litt hormoner er det nok). Det tok ett par sekunder før de liksom gjenkjente hverandre og alt bara var glede. Vi fikk nesten bare kastet oss rundt før vi dro avgårde til Svaneholm hvor vi skulle være frem til idag (søndag). Hundene har kost seg som vanlig, med hundekanapeer som Åge alltid lager, og så mye løping og kosing de bare orket. Ophelia overrasket igjen, og hun ville bare sitte på fanget til Åge! Det har hun aldri giddi før, da var det bare "mormor" for alle penga. Men sånn var det ikke nå nei! Åge var plutselig kul og fin og snill og alt på engang :) jeg blir så glad!

Nå er vi iallefall hjemme igjen, og sliten hele gjengen. I morgen er det ringtrening igjen, og da blir det spennende å se hvordan Ophelia takler bordet med mange nye mennesker :)  

Sjekk påskeegget jeg fikk av Kaj! Det holder nok ut neste påske og :P



 Bali er virkelig Bestefars lille gulljente (henger bilder av henne på alle kontorene hans)


Slapper av i den gode senga!


 Løpe gjør vi mye av











Nitro-klumpen 9 måneder den 10 april :) 




 Dette smakte høgg!


2 kommentarer:

  1. Høres ut som en kanon påsketur og egget ser jo bare DIGG ut!!!
    (tror du liker sjokolade :p )

    SvarSlett
  2. Lille Offeloffelinemor ser ut som en lita valp.
    Heldige små hunder som bor hos dere.

    Hilsen Birgitta

    SvarSlett