søndag 6. juni 2010

Sverige i helgen

I helgen har vi vært på herregården til min mor og stefar. Det skal være 70 årslag der om 2 uker, og bryllupp om 3.. Og det er MASSE å gjøre for å få alt fint etter vinteren. Vi dro en hel gjeng bortover og vi har jobbet hele helgen. Rivd ned gamle rotne utemøbler, og skrudd sammen og satt opp nye. Imens vi mennesker har jobbet, har bikkjene kost seg gløgg ihjel. De har flere mål med tomt å løpe og herje på, og det har de også gjort! Det er en egen strandlinje der også, så bikkjene har badet masse. Elias syns det er deilig å svømme, så han bodde omtrent i vannet :P Bali leker vaktbikkje og bjeffer på alle nye mennesker som kommer inn på tomta ;) Hun klarte også å spise på en stift som satt fast i en pappbit, så hun begynte plutselig å blø masse fra munnen. jeg fikk helt panikk og prøvde å finne noe sår, men det fant jeg ikke. Heldigvis sluttet hun å blø etter noen minutter, og hun var like fin. Gikk rett bort og spiste videre på tyggebeinet sitt. Det var en skummel opplevelse, og det skal aldri ligge pappbiter med stifter i på bakken lenger nei! merkelig det der at hun skal tygge på alt mulig..

Når vi skulle dra idag ville ingen av bikkjene hjem. De kom ikke når vi ropte på de, og de løp av gårde når vi gikk for å hente dem :P De koser seg nok utrolig fælt i Sverige ja, gleder oss til neste gang vi skal dit :)

2 kommentarer:

  1. Hei!
    Bildet av Bali og Elias ser så artig ut. Bali ser bitteliten ut og Elias ser ut som en kjempe.
    Høres fantastisk deilig ut å få løpe på en herregård, skjønner godt de ikke ville hjem jeg.
    Skummelt med blodet i munnen, jeg får også helt angst av slikt. Ser for meg katastrofe med en gang.
    Kos dere i bryllup da!

    Hilsen Birgitta, Tia og TUTTA

    SvarSlett
  2. Takk for koselig melding Birgitta :) Bali er ikke så bitteliten, MEN Elias ER en kjempe, hehe :)

    God sommer! :)

    SvarSlett