mandag 18. mars 2013

Stella på besøk og NKK Kristiansand

På lørdagen dro vi oss ut døra kl. 05 på natta for å kjøre til NKK Kristiansand. Dette var ikke en veldig fristende tur ettersom det hadde vært dommerbytte etter at vi hadde meldt på, og jeg visste den nye dommeren var litt "røff" og ikke likte Bali (som vi i utgangspunktet dro dit for). Så vi dro nedover med 0 forventninger, og var fremme kl. 09.30. Det hadde vært storm hele natta og det stod flere biler langs veien som hadde kjørt ut. Heldigvis gikk det veldig greit for oss. Det var 22 gårdhunder påmeldt, og jeg tror det var 12 hanner og 10 tisper. Så det var veldig gøy!

Nitro var først ut av våre, og han fikk exellent og ck. I BHK ble han faktisk plassert som nr. 2 bak NUCH Gallants Matteus og endte opp med sitt 3.storcert!! Jeg blir like overrasket hver gang, for han er så uferdig i kroppen og bevegelsene, men han har jo så mange andre gode kvaliteter som drar han opp :)

Bali var flink som vanlig hun, men som flere av de andre så syns hun ikke noe om tannsjekken. Hun stod der med halen rett ned etter det, og hun pleier alltid å logre på bordet. Men hun fikk vg pga at hun var for tykk (noe hun jo ikke er i det hele tatt). Men sånn er det.

Så var det Ophelia. Jeg la merke til i det øyeblikket vi gikk inn i hallen at hun var litt utenfor og at hun kom til å være litt sånn betuttet. Hun har innbilsk nå, så det er nok hormonene hennes som spiller ett lite puss. Vi gikk inn i ringen og dommeren dømte på bordet. Dette gikk kjempefint det, hun sjekket tennene nøye, og når hun skulle sjekke siste siden av munnen, syns Offe det var nok og trakk hodet ut av grepet. Dommeren gikk rett tilbake inn i munnen på henne, og det gikk fint, men hun begynte å skjelve. Da fikk hun på kritikken at hun trengte bedre selvtillit, og endte med å vinne klassen med exellent.

Jeg ble litt lei meg pga Ophelia, men jeg tar det ikke så tung nå i ettertid. Jeg vet hun hadde en dårlig dag, og hun stod jo og fikk kos av noen fremmede mennesker rett etterpå utenfor ringen. Så jeg regner med at hun er  trygg og god igjen til neste utstilling :)

Kritikkene har jeg pakket ned, så de orker jeg ikke finne frem igjen nå :P Men det var veldig fine kritikker til både Nitro og Ophelia. Bali sin var ikke fullt så bra :P

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Stella var forresten på besøk for en ukes tid siden. Hun var her bare ett døgn, men hun storkoste seg som vanlig hun! Her passer hun rett inn, smisker med Bali og leker med Nitro ;) Tenkte å stille henne ut på ett siste valpeshow i slutten av april hvis det passer seg sånn for forvert og oss. Det finner vi ut av nærmere.



















1 kommentar:

  1. Hei!

    Du tar så fine bilder Kristine!
    Elsker bildet av Ofelia i sofaen. Grattis med flotte resultater.
    God påske.
    Hilsen Birgitta

    SvarSlett