lørdag 18. februar 2012

NKK BØ

Da var årets første NKK-utstilling over, og det var ikke akkurat resultater og rope hurra for.
Vi dro oppover igår kveld da vi fikk tilbud om å overnatte på en hytte sammen med Sissel og Ole Morten, noe vi selvfølgelig takket ja til :) Vi var ikke fremme før 22.30, men vi satt og skravlet til klokken var 01 ++ Det var så koselig og komme opp, for Perle husker oss helt klart. Etter en time så var hun fremdeles i fyr og flamme, og skulle bare ligge på fanget mitt og kooose <3 Hun er så søt! Elsker gemyttet hennes :) Offe tok på seg "mammarollen" og vasket og vasket ørene hennes. De var visst litt møkkete tror jeg ;) Nitro ble lekekompis, og de ble perlevenner med engang.

Vi dro fra hytta som lå ca. 15 minutter unna utstillingen i litt hast (som vanlig), og vi var på plass 5 minutter før rasen vår skulle i ringen. Det var 22 (?) gårdshunder påmeldt, og jeg troor det var ca. 8 hanner og resten tisper. Ophelia var i skikkelig rampete humør, så hun skulle bare tulle. Tenkte at det kunne være en fordel med tanke på bordet. Det var 4 juniortisper. Ophelia gikk pent innimellom, men for det meste dro hun i båndet og padlet. Jeg kan jo bare skylde på meg selv ettersom jeg ikke har øvd siden sist.. Jeg tok henne opp på bordet og hun stod veldig fint. Dommeren kom bort og holdt henne fast rundt halsen/brystet, og når man blir stående i den stillingen, blir Ophelia en blanding av lei og usikker, så hun begynte og tulle. Dommeren ba meg vise tennene selv (noe jeg tror hun helt fint kunne gjort selv), og deretter ned på gulvet. Vi gikk frem og tilbake og stilte opp. Vi endte opp med very good, men måtte inn igjen ettersom det er nye regler. Er det færre enn 4 som får exellent i en klasse, skal alle de som fikk very good inn igjen. Jeg syns det er helt idiotisk, for hva er vitsen med det da? Inn og konkurrere om å bli den beste VG-hunden?? Jaja, vi gikk inn, og ble plassert som beste VG-hund (selv om dette ikke betyr stort).

Bali var inne i åpen klasse sammen med 5-6 småttiser av noen gårdshunder. Så det fikk gå som det gikk tenkte jeg, og hun fikk good. Og det var ikke pga høyden hennes, men fordi dommeren syntes hun hadde elendige bevegelser (ifølge kritikken iallefall :P). Jaja, hun fikk vel kanskje ikke strukket seg så mye ut som hun pleier? Vi får bare øve og se hva slags hastighet Kaj må ha for at hun skal få de beste bevegelsene. Hun kan jo bevege seg som en drøm hvis hun vil ;)

Alle åpenklasse tisper røyk ut på gul eller dårligere, bortsett fra Kira som fikk blå. Hun måtte inn igjen og fikk en rød sløyfe (som vinner av beste VG-hund i åpen klasse). Spesielt å først få en blå, og deretter få en rød? Haha, jeg kommer ikke over hvor teite disse nye reglene er.

Jeg og Sissel hadde avtalt på forhånd at en av våre 5 påmeldte tisper skulle ta certet. Og for å beholde æren fikk Luna ck og vant beste tispeklasse! Hun fikk dermed certet og endte tilslutt opp som BIR! GRATTIS! Vel fortjent :)

Her kommer kritikkene til Bali og Ophelia:

Ophelia: "Veldig god type, en aning lang i lenden, bra hode, litt løs i bevegelsene, bra pels"

Bali: "stor, en aning lang i lenden, bra hode, kort overarm, løse albuer, rør seg trangt bak og løst og bredt frem. Fint temperament, bra pels"

Litt bilder:

Perle som var så glad for å se oss østlendinger igjen ;)

 Perle og Offe vil begge kose med Kaj


 Ophelia begynte med sin ørevask-spesial






 Leonbergets Snowball of Sweden


 Albin


 BIM - Samkas Othello Bayas


 Carl Oskar

 Millebos Dennis


 Surtsey Per Pebernøtt (?)


 Teo


 My bonnie Figaro fest og farver


 Sofalex Greve Gimson


 Perle og Ophelia


 Leonbergetz Snow (?)


 Amandas Juvelen Jenny


 Perle


 Bali


 Bali


 Bali


 Itea


 Kira

Neste utstilling blir i Letohallen 3 og 4 mars hvor Nitro skal stilles som valp for siste gang :)

Tenkte å legge ut ett par bilder til fra de seneste dagene hvor vi endelig har hatt litt sol! :)

























Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar