onsdag 23. oktober 2013

Vi er tilbake!

Hei alle sammen!

Nå har jeg hatt en lang pause fra bloggen, og det trengte jeg. Ikke fordi jeg var lei av å blogge, men jeg trengte en liten pause fra alt som hadde med gårdshund å gjøre. Når man brenner for en ting og jobber og gjør alt man kan for en sak, og får motgang og ikke like mye tilbake som man gir, kan det fort bli slitsomt og man mister gnisten. For å få ting litt på avstand har jeg valgt å trekke meg fra utstillingskomiteen, så får vi se om det blir "for evig" eller bare en sesong eller to. I tillegg har vi ikke deltatt på noen utstillinger og heller ikke treff. Men nå begynner jeg å få litt gnist tilbake, og har til og med meldt på til Norsk vinner i november! Hehe ;)

Men nok om det. Siste innlegget jeg hadde her var at Ophelia skulle parres med Tyson. Vi var der nede i 5 dager, de flørtet og prøvde mange ganger. Men når det virkelig ble alvor skvatt Ophelia unna gang på gang. Den siste dagen vi prøvde var hun bare dritt lei og Tyson fikk ikke lov til å nærme seg engang... Så da bestemte vi oss bare for å dra hjem uten gevinst :( Kjempetrist, spesielt ettersom dette var en kombinasjon jeg hadde sett mye frem til. Og det å sende ut mail til alle interessentene og fortelle at det ikke ble noen valp på dem var iallefall ikke gøy.. Men sånn er det jo nå en gang. Vi har bestemt oss for å prøve igjen på neste løpetid, da også med Tyson. Så får vi evt. ha en annen hannhund i bakhodet hvis det ikke blir full klaff da heller. I tillegg venter vi noen ekstra dager med å dra ned da vi var der første gangen på dag 7, og hun mest sannsynlig hadde eggløsning dag 9-10. Dagen etter vi kom hjem var ikke Nitro interessert lenger, så vi har iallefall vært der på riktig tid!

Ellers har vi flyttet til ett hus på Jessheim siden sist. Her har vi 1 måls tomt som vi har gjerdet inn med høye gjerder. Tror dere hundene koser seg eller?? Nitro er den som liker det aller best. Han tar runder rundt huset og leker masse for seg selv, utnytter virkelig all plassen han har ;)

I helgen var vi på Svaneholm etter 8 mnd på diett. Det var kjempedeilig å være der igjen, og hundene hadde vel savnet det enda mer enn oss. Jeg tok noen bilder som kommer her:















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar